به گزارش روابط عمومي اداره کل استان چهارمحال و بختياري

نخستين دپارتمان عسل در شهرستان کوهرنگ فعال مي شود

کد خبر: 155495 تاریخ انتشار: 1401/12/18 19:51:39
نمایش: 181
اخبار

شهرکرد -ايرنا- مديرکل آموزش فني و حرفه‌اي چهارمحال و بختياري با اشاره به راه‌اندازي نخستين دپارتمان عسل در شهرستان کوهرنگ گفت: براي راه‌اندازي اين دپارتمان از محل اعتبارات سفر هيات دولت به استان، ۵۰ ميليارد ريال اعتبار اختصاص داده شده است.

عليرضا کريمزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: براي راه‌اندازي دپارتمان عسل در کوهرنگ در سفر هيات دولت به استان ۵۰ ميليارد ريال تصويب شد که هم‌اکنون مطالعات اجراي اين طرح انجام شده و خريد تجهيزات و تملک محل براي احداث اين دپارتمان در دستور کار فني و حرفه‌اي استان قرار دارد.

وي با اشاره به اينکه هم‌اکنون دپارتمان و مرکز تخصصي گياهان دارويي و جوش، دپارتمان برق و الکترونيک و صنايع غذايي در استان فعال است، گفت: با راه‌اندازي دپارتمان عسل، آموزش ۱۰ استاندارد آموزشي در زمينه عسل به شرکت‌کنندگان ارائه مي‌شود.

کريمزاده اظهارداشت: در اين دپارتمان آموزش‌هاي لازم از ابتداي توليد عسل از جمله زنبورداري، تهيه کندو، توليد عسل، بسته بندي، فروش و بازاريابي به شرکت کنندگان آموزش داده مي‌شود.

کريمزاده افزود: توسعه رشته‌هاي جديد مورد استقبال جوانان و بازارپسند يکي از سياست‌هاي آموزشي فني وحرفه‌اي استان است تا بتوان با ارائه اين آموزشها زمينه اشتغال پايدار براي جوانان و همچنين دانش آموختگان دانشگاهي را فراهم کرد.

وي گفت: هم‌اکنون ۱۰ تيم آموزش صنايع، ۱۰ مرکز همجوار دانشگاهي، سه مرکز همجوار زندان و ۱۰۰ کارگاه آموزش روستايي در استان فعال است.

به گزارش ايرنا، هم اينک حدود ۳۰۰ آموزشگاه آزاد و ۲۰ مرکز دولتي آموزش فني و حرفه‌اي در استان چهارمحال وبختياري فعال است.

عسل چهارمحال و بختياري اکنون به عنوان يکي از سوغات هاي شناخته شده استان براي گردشگران و مسافران است.

کوهرنگ در ۹۰ کيلومتري مرکز چهارمحال و بختياري قرار دارد.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها