در بازديد از خبرگزاري ايلنا تأكيد شد:

آموزش هاي هدفمند مهارتي در راستاي حمايت از اشتغالزايي ارائه مي شود

کد خبر: 71841 تاریخ انتشار: 1396/12/08 12:59:35
نمایش: 1125
اخبار
 
معاون وزير و رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در بازديد از خبرگزاري ايلنا گفت: اين سازمان با ارائه آموزش هاي هدفمند در مقوله اشتغال نقش حمايتي و پشتيبان دارد.
به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور دكتر سليمان پاك سرشت، معاون وزير و رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در بازديد از خبرگزاري ايلنا گفت: امروز بحث مهارت آموزي عمومي و بهره وري اجتماعي مطرح است و سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در قلمروهاي متعددي از گروه هاي هدف وارد شده است.
دكتر پاك سرشت در ادامه گفت: مأموريت اين سازمان از دو رسالت اصلي مهارت آموزي كارجويان و ارتقاي مهارت هاي شاغلان فراتر رفته و متناسب با اهميت مهارت آموزي در گروه هاي هدف متعدد  توسعه يافته است.
معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: اين سازمان در يك بخش توانمندسازي افراد براي ورود به فضاي كسب و كار و مهارت آموزي با هدف اشتغال را برعهده دارد.
دكتر پاك سرشت افزود: در بخشي ديگر رسالت سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور تضمين نيروي كار داراي صلاحيت كافي است كه در اين خصوص آزمون سنجش مهارت و صلاحيت حرفه اي افراد توسط سازمان اجرا مي شود.
وي در ادامه تأكيد كرد: در كنار نظام آموزشي كشور، نظام جامع آموزش هاي مهارتي نيز بايد فعال شود تا فعاليت هايي كه در حوزه مهارت آموزي به صورت رسمي و غير رسمي در كشور ارائه مي شوند، تجميع شوند
معاون وزير با اشاره به اولويت مهم اشتغال و كمك به رفع و كاهش نرخ بيكاري در كشور گفت: در كنار برنامه هاي حوزه اشتغالزايي، تضمين صلاحيت هاي حرفه اي افراد در راستاي ايجاد اشتغال پايدار در برنامه اين سازمان است.
دكتر پاك سرشت اظهار داشت: كاهش فقر از سياست هاي اصلي دولت دوازدهم است و در اين راستا آموزش هاي مهارتي معطوف به رفع و كاهش فقر، حيطه اي است كه سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور به طور جدي وارد آن شده است.
وي با اشاره به 600 مركز آموزش دولتي اين سازمان و حدود 11 هزار آموزشگاه آزاد فني و حرفه اي در سراسر كشور گفت: آموزش هاي مهارتي آموزش هايي گران قيمت هستند و براي رونق بخش خصوصي بايد حمايت هاي لازم صورت پذيرد.
دكتر پاك سرشت در ادامه گفت: نقدي كه همواره متوجه آموزش هاي مهارتي در كشور بوده است عدم تناسب اين آموزش هاي با نياز واقعي جامعه است و همواره بين آنچه آموزش داده مي شود و آنچه بايد آموزش داده شود، فاصله وجود داشته است.
رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور با اشاره به تمركز زدايي به عنوان رويكرد جديد اين سازمان گفت: مقياس تصميم گيري از سطح ملي به استاني تغيير يافته است.
وي تصريح كرد: شناسايي نيازهاي مهارتي و اجراي آموزش ها در مقياس استاني و منطقه اي صورت مي گيرد و نظارت و هماهنگي و تجهيز در بعد ملي و ستادي انجام مي شود.
دكتر پاك سرشت تأكيد كرد: برنامه ريزي ها بايد بر اساس بازاريابي هاي روشني از منطقه و به تفكيك گروه هاي هدف صورت پذيرد.
رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در ادامه گفت: اين سازمان با آموزش هاي هدفمند در مقوله اشتغال نقش حمايتي و پشتيبان دارد اما ما متولي ايجاد شغل در کشور نيستيم.
 دكتر پاك سرشت با بيان اين كه مهارت آموزي و توانمندسازي منابع انساني بايد دغدغه مسؤولان و جامعه باشد، تأكيد كرد: برجسته سازي ارتباط مهارت آموزي و اشتغال نيازمند فرهنگ سازي لازم است
رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور با اشاره به رأي قاطع نمايندگان مجلس دهم به افزايش سهم سازمان از محل جريمه مشمولان غايب سربازي گفت: تغيير گفتمان مهارت آموزي آغاز شده است.
وي گفت: اختصاص 5 درصد از درآمد حاصل از جريمه مشمولان غايب سربازي براي مهارت آموزي پرسنل نظام وظيفه پادگان ها نشان دهنده توجه مسؤولان به اهميت مهارت آموزي در كاهش و رفع بيكاري و ايجاد اشتغال  است.
وي در خاتمه بر توسعه گفتمان مهارت آموزي در جامعه و افزايش حساسيت جامعه نسبت به فقر مهارتي در كشور تأكيد كرد.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها