نشست کارکنان با مسئولين به مناسبت هفته ملي مهارت

کد خبر: 71945 تاریخ انتشار: 1397/05/03
نمایش: 1986
اخبار
نشست کارکنان با مسئولين به مناسبت هفته ملي مهارت

به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان نشست مسئولين با حضور دکتر قباديان معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در محل اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان به مناسبت هفته ملي مهارت صورت گرفت.
معاون آموزش، پژوهش و فناوري وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: سرمايه گذاري در بخش آموزش، حوزه هاي آموزش و پرورش، آموزش عالي و فني و حرفه اي ناچيز است که اين مساله به يک معضل در کشور تبديل شده است.

برات قباديان روز سه شنبه در نشست با مديران مراکز فني و حرفه اي چهارمحال و بختياري، سرمايه گذاري در بخش آموزش نيروي انساني و توسعه پايدار هر کشوري را مهم و اساسي دانست و در عين حال افزود: اين سرمايه گذاري در ايران، هزينه عنوان مي شود.
وي با اشاره به اينکه سرمايه گذاري در ايران براساس استانداردهاي بين المللي با ديگر کشورها فاصله زيادي دارد ، تصريح کرد: آموزش هاي فني و حرفه اي حلقه مفقوده هرم توسعه منابع انساني است.
به گفته وي، ايران در آموزش نظري و عالي رتبه 16 دنيا را دارد، اما در حوزه آموزش فني و حرفه اي که در توسعه منابع انساني مهم است و علم را به ثروت تبديل مي کند، با ميانگين دنيا فاصله دارد.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: در توسعه آموزش هاي فني و حرفه اي در مراکز آموزش عالي و همچنين بخش هاي مختلف صنعت و صنوف نيازمند تغيير نگاه اساسي هستيم.
به گفته وي، تغييرات علم و فناوري لحظه اي است و ماندگاري بنگاه هاي اقتصادي و رقابت پذيري اين بنگاه ها نيازمند فناوري و به روز شدن است.
قباديان افزود: دانشگاه ها هم اکنون به دانشگاههاي آموزش محور، پژوهش محور و کارآفرين تبديل شده است تا با ارائه رساله ها و پايان نامه هاي مساله محور و تقاضا محور، مشکلات و مسائل جامعه را رفع کنند.
وي با اشاره به جمعيت 80 ميليون نفري ايران گفت: 5 ميليون نفر از اين جمعيت دانشجو هستند که سرمايه گذاري در حوزه آموزش جوانان و دانشجويان از ضروريات است.
قباديان افزود: در کشور موسسات و مراکز آموزشي زيادي فعال هستند که بايد دانشگاه فني و حرفه اي و علمي، کابردي ادغام شده تا تربيت نيروي انساني را در مقطع فوق ديپلم آموزش داده و افرادي متخصص تربيت تا بيکاري در جامعه رفع شود.
وي گفت: با ارائه آموزش هاي فني و آموزش در اين مراکز، جوانان بسياري جذب بازار کار مي شوند.
قباديان در ادامه با اشاره به اينکه هم اکنون 6 ميليون واحد صنفي در کشور فعال است، افزود: آموزش واحدهاي صنفي يکي از برنامه ها و سياست هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت است که سال گذشته 11 ميليون نفر ساعت آموزش هاي فني و حرفه اي در اين مراکز ارائه شد.
وي در پايان گفت: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده تا پايان برنامه ششم توسعه هر 4 سال يکبار بايد نيروهاي کار واحدهاي صنعتي و صنفي آموزش هاي جديد فرا بگيرند.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها