معاون وزير و رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور خبر داد

20 برنامه اصلاحي اولويت بندي شده تا پايان سال جاري اجرائي مي شود

کد خبر: 71987 تاریخ انتشار: 1397/06/20 11:12:01
نمایش: 790
اخبار
 
معاون وزير و رئيس سازمان آموزش فني وحرفه اي کشور در سومين نشست شوراي اداري استان گلستان از اجراي 20 برنامه  اصلاحي الويت بندي شده اين سازمان تا پايان سال جاري خبر داد.
 به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان گلستان، سومين جلسه شوراي اداري اين استان با حضور دکتر سليمان پاک سرشت، معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور، سيد عليرضا حسيني طلب، مديرکل آموزش فني وحرفه اي استان گلستان و جمعي از مسئولان اين اداره کل، پانزدهم شهريور ماه سال جاري برگزار شد.
دکتر پاک سرشت با بيان اينکه سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور به معناي واقعي مظلوم واقع شده و خدمات آن ديده نمي شود، گفت: اين سازمان مي تواند در کشور تحول آفرين باشد، تمام تلاش تيم مديريتي اين سازمان بر اين است که اين اين خلاء ها و کمبودها رفع شود.
وي لازمه وارد شدن سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور به يک مسير جديد را جبران کردن خلاء ها و کمبود ها دانست و گفت: 20 برنامه اصلاحي اولويت بندي شده اين سازمان را تا پايان سال اجرايي مي کنيم.
 رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور مشکلات حال حاضر را عدم ورود اين سازمان به چرخه تغييرات دانست و اظهار داشت:  تغييرات زيادي در همه اين سال ها اتفاق افتاده است ولي سازمان متناسب آن تغييرات وارد اين چرخه نشده و در حاشيه اين تغييرات قرار گرفته است و برخي از مشکلات حال حاضر از اين ناحيه است.
وي ادامه داد: مشکل اصلي اين است که ما دقيقاً در شرايطي در ضرورت اعمال اين اصلاحات قرار گرفتيم که هم محدوديت هايي داريم و هم جامعه بيش از پيش به خدمات ما نياز پيدا کرده است.
دکتر پاک سرشت با بيان اينکه ما در ويترين خدمات آموزشي دولت قرار گرفته ايم و هر جا حرف از اشتغال و سرمايه گزاري به ميان بيايد به آموزش فني و حرفه اي  نگاه مي کنند، افزود: به جرأت مي توانم بگويم اين توان و اين آمادگي به بيشترين ميزان براي اينکه آموزش در مسير توسعه قرار بگيرد در سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور وجود داشته و دارد.
معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به اينکه آموزش هاي فني و حرفه اي به جامعه نفع رسانده و فايده داشته است؛ آموزش هاي فني و حرفه اي بوده است، گفت: در گام اول نهاد هاي تصميم ساز بايد بدانند که هم اکنون کليد حل اين مسائل در آموزش فني و حرفه اي است و اگر اقتصاد دانش بنيان، تحول درون زا، توسعه متوازن و يا نگاه سرمايه گذاري را پيگيري مي کند کانون اصلي آن آموزش فني و حرفه اي است.
وي با بيان اينکه از آموزش، علم و دانايي در ذهنمان بوده است و نه توانايي، گفت: در دنياي امروز آموزش هاي مهارتي يک استراتژي توسعه است.
رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور يک بعد از فقر را فقر مهارتي دانست و افزود: در گام دوم آموزش فني و حرفه اي را  به جامعه بشناسانيم و بخشي از فقر مهارتي که در جامعه وجود دارد، از همين عدم شناسايي است.
دکتر پاک سرشت سرمايه گذاري واقعي را سرمايه گذاري در حوزه آموزش دانست و گفت: سرمايه نسل آينده مهارت است که نتيجه عدم توجه به اين موضوع نگراني هايي را براي نسل آينده ايجاد مي کند.
معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در ادامه تأکيد کرد: استراتژي ارتباطي ما بايد مبتني بر توانمند سازي دروني و معرفي برند آموزش هاي مهارتي باشد.
وي مديريت را در دنياي امروز واکنش متناسب به شرايط محيطي دانست و در خطاب به رؤساي مراکز آموزش فني و حرفه اي گفت: هر کدام از شما در محيطي قرار گرفته ايد که محيط عملکرد شما است و محيط بيرون شما مجموعه اي از گروه هاي هدفي است که در آن جغرافيا به طور بالقوه مصرف کننده و متقاضي آموزش هاي شما هستند.
دکتر پاک سرشت با بيان اينکه آنچه که بايد اتفاق بيفتد اين است که بايد از خودمان سؤال کنيم که آيا آموزش هايي که ارائه مي دهيم، آموزش هاي مورد نياز جامعه است؟ افزود: هر يک از مديران مراکز ما اگر با اين نگاه و به عنوان يک استراتژيست آموزشي واکنش نشان دهند به محلي گرايي که يک اصل جدي در سياست گذاري دنيا است؛ پايبند بوده ايم، ما بايد به اين سمت برويم و از نظر من واحد عملياتي فعاليت سازمان، مديران و رؤساي مراکز هستند.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها