مديرکل آموزش فني وحرفه اي استان چهارمحال و بختياري خبر داد:

آغاز اجراي طرح (ايران مهارت) ويژه دانش آموزان دوره اول متوسطه از اول آبانماه

کد خبر: 72001 تاریخ انتشار: 1397/07/10
نمایش: 828
اخبار
 
آغاز اجراي طرح (ايران مهارت) ويژه دانش آموزان دوره اول متوسطه از اول آبانماه
مديرکل آموزش فني و حرفه‌اي استان چهارمحال وبختياري از آغاز اجراي طرح (ايران مهارت) ويژه دانش آموزان دوره اول متوسطه از اول آبانماه با همکاري اداره کل آموزش و پرورش درسطح استان خبر داد.
 به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني وحرفه اي استان تقي پوردر نشست برنامه ريزي اجرايي نمودن طرح ايران مهارت با مديرکل آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: موضوع گسترش فرهنگ مهارت آموزي دغدغه‌ي اداره کل آموزش فني وحرفه اي بوده است واين اداره کل در تلاش است با ايجاد گفتمان مهارت آموزي و برگزاري جلسات مختلف با دستگاه‌هاي ديگر در اين مسير گام بردارد.
مديرکل آموزش فني و حرفه‌اي استان با اشاره به طرح ايران مهارت، گفت: اين طرح در سال 1396 مصوب شد و به طور خلاصه تلاش مي‌کند تا در دوره متوسطه اول برنامه‌اي را براي آشنايي بيشتر دانش‌آموزان با فضاي کار و اشتغال، ارتقاي توانمندي‌ها و مهارت‌هاي متناسب با ويژگي‌هاي شخصيتي آنها و پيوند بيشتر آنها با فضاي کسب‌وکار و فعاليت‌هاي کارآفرينانه ارائه دهد.
وي تاکيد کرد: براين اساس با انعقاد تفاهم نامه‌اي بين سازمان آموزش فني و حرفه‌اي کشور و وزارت آموزش و پرورش فعاليت اين طرح آغاز شده است که اين طرح از ابتداي آبان ماه سالجاري در سطح استان توسط آموزشگاه‌هاي آزاد فني و حرفه‌اي اجرايي خواهد شد.
تقي پور ادامه داد: طرح ايران مهارت در راستاي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش و با هدف اثرگذاري بيش از پيش آموزش‌هاي ارائه شده در سطح مدارس تدوين و اجرايي مي‌شود.
در ادامه مديرکل آموزش و پرورش استان نيز عدم ارائه آموزش‌هاي مهارتي در نظام آموزش و پرورش را يکي از چالش‌هاي پيش رو کشور در تربيت افراد کارآفرين ذکر کرد و گفت: طرح ايران مهارت فرصتي مناسب در راستاي آشنايي هرچه بيشتر دانش آموزان با آموزش‌هاي مهارتي و تربيت نيروي متخصص و نقش اين آموزش‌ها در ايجاد اشتغال مولد و پايدار است ونقش خانواده‌ها را به عنوان عامل هدايت تحصيلي فرزندان دوچندان مي‌کند؛ از اين رو خانواده‌ها بايد نگرش خود را نسبت به گرايش‌هاي تحصيلي فرزندان خود به سمت مهارت‌آموزي فني‌ و‌ حرفه‌اي تغيير دهند.

اميدي مديرکل آموزش و پرورش در راستاي اجرايي کردن اين طرح در استان افزود: در فاز نخست اين طرح به 10درصد دانش آموزان دوره اول متوسطه سطح استان آموزش‌هاي مهارتي در قالب طرح ايران مهارت ارائه خواهد شد.
 
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها