به گزارش روابط عمومي:

سخنراني مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان قبل از خطبه هاي نماز جمعه شهرکرد

کد خبر: 85177 تاریخ انتشار: 1400/05/09
نمایش: 310
اخبار
ارائه 818,449 نفر ساعت دوره آموزشي در چهار ماه ابتداي 1400
 
مدير کل آموزش فني و حرفه اي چهار محال و بختياري وجمعي از کارکنان اين اداره کل، در نماز جمعه 8 مرداد ماه 1400 شرکت و فرانک کبيري پيش از خطبه هاي نماز جمعه به مناسبت هفته ملي مهارت و ششم مرداد، روز ملي کارآفريني و آموزش هاي فني و حرفه اي، سخنراني نمود.
حجت الاسلام محمدعلي نكونام، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهرکرد، در خطبه‌ اول اين هفته نماز جمعه شهرکرد در محل مصلاي امام راحل اين شهر به آيه 91 سوره انبيا اشاره کرد و اظهار داشت: بايد داستان زندگي انبيا را مطالعه کرد و زندگي ايشان را سرلوحه قرار داد.
 نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهرکرد در خطبه دوم نماز جمعه از داشتن حسن خلق و عدم پيش داوري و قضاوت، صحبت نمود و تصريح کرد: غدير، فرهنگ مي سازد و انسان را به شهامت مي رساند.
وي اشاره اي به آيه ولايت نمود و عنوان کرد: اين آيه شريفه در شان و منزلت حضرت علي (ع) نازل شده است.
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان، کبيري بعد از تبريک عيد سعيد غدير خم و هفته ملي مهارت و همچنين ششم مرداد، روز ملي کارآفريني و آموزش هاي فني و حرفه اي، گزارشي از عملکرد اين اداره کل در سال 1399 و ابتداي 1400 تا کنون ارائه داد.
وي با توجه به آمار بالاي بيکاري در استان گفت: آموزش مهارت هاي فني و حرفه اي مي تواند نقش بسيار موثري در کاهش بيکاري به خصوص بين جوانان سطح جامعه داشته باشد.
مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان به کسب امتياز 100 درصدي اين اداره کل در شاخص هاي اختصاصي بين دستگاه هاي اجرايي اشاره کرد و ادامه داد: با وجود شرايط و محدوديت هاي پيش آمده از بيماري کرونا، با راه اندازي هشت کارگاه توليد محتواي الکترونيکي، تعداد 120 کليپ آموزشي توسط مربيان تهيه شد.
وي از راه اندازي مرکز جوار کارگاهي گردشگري در هتل پارسيان شهرکرد خبر داد و افزود: راه اندازي مراکز توليد گز بلداجي ، تعمير خودروهاي ديزلي در شلمزار، طراحي و دوخت لباس هاي محلي لردگان و پرورش زنبور عسل کوهرنگ نيز در دستور کار اين اداره کل قرار دارد و همچنين مرکز تخصصي آموزش کشاورزي و گياهان دارويي سورشجان در حال تکميل مي باشد.
فرانک کبيري بيان نمود: در سال جاري 818,449 نفر ساعت دوره آموزشي ارائه شده است و 1399 نفر در آزمون هاي فني و حرفه اي شرکت کرده اند و ادامه داد: در چهار ماه ابتداي امسال 1715 عدد گواهينامه نيز تمديد شده است.
وي گفت: در هفته ملي مهارت، به 12 آموزشگاه آزاد مجوز تاسيس داده شد که 8 آموزشگاه در زمينه هاي موسيقي، هنرهاي نمايشي، فناوري نرم، نصب و نگهداري آسانسور و حقوق شهروندي، بکارگيري فن بيان و سخنراني در شهرکرد و آموزشگاه مراقبت و زيبايي ويژه آقايان فارسان، هنرهاي تجسمي هفشجان و توليد عرقيات از گياهان دارويي در سامان براي نخستين بار در استان مجوز دريافت کردند.
کبيري در پايان اضافه کرد: رشته هاي کارآفريني در گردشگري، کارآفريني روستايي، کارآفريني با رويکرد KAB، مدير کسب و کار الکترونيکي، سازنده کلاه نمدي (کلاه مالي)، نمد مال سنتي، سازنده توليدات نمدي دست دوز، سازنده محصولات نمدي مدرن، راهنماي عمومي گردشگري و راهنماي گردشگري مناطق روستايي وکوهستاني در اين اداره کل آموزش داده خواهند شد.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها