به گزارش روابط عمومي:

برگزاري "جلسه شوراي مهارت" به ميزباني اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان در استانداري چهارمحال و بختياري

کد خبر: 85212 تاریخ انتشار: 1400/07/22 08:29:44
نمایش: 304
اخبار
برگزاري "جلسه شوراي مهارت" به ميزباني اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان در استانداري چهارمحال و بختياري
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي چهار محال و بختياري، "جلسه شوراي مهارت" به ميزباني اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان روز چهارشنبه مورخ 21 مهر 1400 در سالن جلسات شهيد مرداني استانداري به رياست معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري و مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان برگزار شد.
مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان ضمن اشاره به تاريخچه 45 ساله مسابقات مهارت در کشور، اظهار داشت: توجه به آموزش هاي فني و حرفه اي و به ويژه آماده سازي جوانان براي شرکت در مسابقات ملي مهارت تاثير چشمگيري در افزايش زمينه اشتغال و کاهش آسيب هاي اجتماعي دارد.
فرانک کبيري تصريح کرد: با وجود هفشجان به عنوان قطب جوش ايران و همچنين توانمندي هاي استان در اين حوزه، نوزدهمين دوره مسابقات ملي مهارت جوش در پاييز 1400 به ميزباني چهار محال و بختياري برگزار خواهد شد.
فرانک کبيري خاطرنشان کرد: برگزاري مطلوب مسابقات ملي مهارت جوش در استان، دستاوردهاي بسيار خوبي مانند حضور موثر و فعال شرکت هاي معتبرکشوري و کارخانه هاي توليد تجهيزات جوش در نمايشگاه جانبي مسابقات، معرفي و احياي فرهنگ و آداب و رسوم مردم استان و فراهم نمودن زمينه بستن تفاهم نامه هاي مشترک کاري بين اداره ها، صنعتگران و توليد کنندگان تجهيزات حرفه جوش خواهد داشت.
وي عنوان نمود: طبق تفاهم نامه همکاري بين سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور و استانداري چهار محال و بختياري، همکاري در تامين اعتبارات لازم جهت برگزاري المپياد مهارت جوش به صورت ساليانه و هماهنگي در تامين اعتبارات لازم براي به روز رساني تجهيزات، امکانات و مواد مصرفي مرکز تخصصي جوش هفشجان از تعهدات استانداري مي باشد.
مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان افزود: جهت خريد تجهيزات مسابقات ملي مهارت جوش هفشجان تا کنون 20 ميليارد ريال هزينه شده و به 10 ميليارد ريال ديگر نياز مي باشد.
کبيري گفت: علاوه بر اعتبار در نظر گرفته شده 600 ميليون ريالي که براي خريد مواد مصرفي کارگاهي، اسکان، پذيرايي و حمل و نقل هزينه شده، مبلغ 5 ميليارد ريال ديگر مورد نياز است.
وي در پايان ضمن تشکر از همراهي دستگاه هاي دولتي و بخش خصوصي خواست تا جهت برگزاري هرچه بهتر اين مسابقات در برپايي و خريد تجهيزات، مواد مصرفي و اسکان و حمل و نقل همکاري لازم را داشته باشند.
معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري ضمن تقدير از اقدامات موثر اداره کل آموزش فني و حرفه اي چهار محال و بختياري به جايگاه موثر شوراي مهارت بين کارگروه هاي استاني در راستاي کاهش بيکاري در استان اشاره نمود.
الله کرم نصيري نياز به وجود رابطه بين آموزش در دانشگاه ها و داشتن مهارت جهت ايجاد اشتغال و افزايش توليد را يادآور شد.
وي خاطرنشان کرد: با توجه به پيشرو بودن هفشجان در صنعت جوش و دارا بودن نيروهاي متخصص در اين حوزه بايد به تثبيت و تقويت اين مهارت در هفشجان و همين طور انتقال آن به جوانان کمک نمود که برگزاري مسابقات ملي مهارت جوش در استان مي تواند باعث تحقق اين مهم شود.
در پايان معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري افزود: اميد است با همراهي و همکاري اداره ها و هماهنگي بين دستگاه هاي مختلف بتوان ميزباني مسابقات ملي مهارت جوش را به بهترين شکل انجام داد.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها