به گزارش روابط عمومي:

آيين افتتاح نوزدهمين دوره مسابقات ملي مهارت جوش با حضور معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي

کد خبر: 85237 تاریخ انتشار: 1400/08/23 15:26:38
نمایش: 230
اخبار
آيين افتتاح نوزدهمين دوره مسابقات ملي مهارت جوش با حضور معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي
آيين افتتاح نوزدهمين دوره مسابقات ملي مهارت در رشته جوشکاري به ميزباني استان چهار محال و بختياري با حضور معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و رياست سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور، نماينده مردم شهرستان هاي شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسئولين استاني و صنعتگران جوش در فرهنگسراي بزرگ شهرکرد برگزار شد.
معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و رئيس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي کشور با اشاره به اين که شهر هفشجان با  ۲۵هزار نفر جمعيت،  ۶هزار صنعتگر در صنعت جوشکاري دارد، اظهار داشت: در هيچ جاي کشور حضور و فعاليت صنعتگران با اين جمعيت وجود ندارد.
دکتر غلامحسين حسيني‌نيا افزود: صنعت جوش يک صنعت مادر در کشور است و صنعتگران شهر هفشجان در اين حوزه در سطح ملي و جهاني داراي مقام هستند.
وي تصريح کرد: توسعه اين صنعت و معرفي قطب جوش ايران در سطح ملي و جهاني يک ضرورت است و برگزاري مسابقات ملي مهارت در رشته جوشکاري يک ظرفيت براي معرفي اين صنعت مي باشد.
لازم به ذکر است هشت نفر از صنعتگران حوزه جوش هفشجان در سال  ۹۲حين اعزام به شهر دياله عراق در بمب‌گذاري گروه تروريستي داعش به شهادت رسيدند.
تروريست‌هاي مسلح عصر جمعه ۲۲ آذرماه ۹۲ به خودروهاي حامل کارگران و مهندسان ايراني و عراقي که عازم محل اقامت خود بودند در منطقه ˈالندیˈ نزديک منطقه بلدروز استان دياله واقع در ۷۵ کيلومتري شمال شرق بغداد حمله کردند و آنان را به گلوله بستند.
در اين حمله تروريستي ۱۸ کارگر و مهندس ايراني و عراقي شهيد و چهار نفر نيز مجروح شدند که ۹ نفر از اين شهدا از چهارمحال و بختياري بودند.
شهيدان محمد نصيري، خسرو پاداش، يزدان کيواني، محمد رضا کيواني، مرتضي پالار و علي شيخي نژاد از هفشجان و رضا اماني اشکفتکي، کامران شبان چالشتري و علي حسين خليلي لردگاني از ديگر صنعتگران شهيد اين استان در حادثه تروريستي دياله عراق بودند.
همچنين ۱۲نفر از صنعتگران اين خطه در حادثه خط لوله گاز سرخس در سال ۸۹ به لقاالله پيوستند.
بعد از مراسم افتتاح معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري و مدير کل آموزش فني و حرفه اي چهارمحال و بختياري با حضور در گلزار شهداي شهر هفشجان و قرائت فاتحه به شهداي صنعت جوش اداي احترام کردند.
نوزدهمين دوره مسابقات ملي مهارت در رشته جوشکاري به ميزباني استان چهارمحال و بختياري در قطب جوش ايران با حضور معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و رئيس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي کشور و صنعتگران جوش کشور به طور رسمي آغاز به کار کرد.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها