اجراي طرح نيازسنجي آموزش‌هاي مهارتي در شهرستان کيار استان چهارمحال و بختياري با هدف توسعه مهارت در مناطق روستائي و عشايري

کد خبر: 921 تاریخ انتشار: 1394/05/05 12:18:30
نمایش: 1043
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري ، طرح نيازسنجي آموزش‌هاي مهارتي در شهرستان کياردر محل فرمانداري اين شهرستان برگزار گرديد.
حيدري کارشناس اين اداره کل در اين جلسه با اشاره به اجراي طرح نياز سنجي آموزشي افزود هدف از نيازسنجي آموزشي احصا نيازهاي منطقه‌اي روستاييان در راستاي توسعه کسب و کارهاي روستايي است تا بوسيله آن  برنامه‌ريزان آموزشي ،آموزش‌هاي مورد نياز را به فراخور شرايط منطقه‌اي و پتانسيل هر روستا تدوين کنند.
وي افزود: فرايند نيازسنجي از دريافت نظرات دهياران روستاها شروع و پس از نقد و بررسي توسط کارشناسان ادارات و اصناف شهرستان و خبرگان فني و حرفه‌اي تکميل و الويت بندي شده و پس از بحث و بررسي مجدد در کارگروه‌هاي اشتغال شهرستان و استان تاييد و به امضا مدير کل فني و حرفه‌اي استان و فرماندار شهرستان مي‌رسد.
حيدري در ادامه گفت: در سال 93 ، ۲۲۲۷۸ نفر ساعت آموزش فني و حرفه اي در شهرستان کيار اجرا شده که خروجي اين آموزشها منجر به ايجاد  ۳۵ % اشتغال شده است و جهت سال جاري نيز برگزاري دوره هاي آموزشي در حرفه هاي نوين و توانمندسازي روستاييان محروم  و عشاير در دستور كار اين اداره کل قرار گرفته است.               
جعفري رئيس مرکز فني و حرفه اي کيار نيز با اشاره به اينکه ارتقا مهارت و توانايي فني پيش شرط توسعه اقتصادي وافزايش  سطح درآمد و رفع محروميت از روستا است  افزود خروجي اين نشست پس از پايش و تجزيه تحليل برنامه آتي اين مرکز را در اجراي دوره هاي آموزشي مشخص مي نمايد
وي کارآفريني را رويکرد اصلي آموزشهاي مهارتي دانست و افزود مرکز آموزش فني و حرفه اي کيار دوره هاي آموزشي را  در بخش هاي كشاورزي، صنايع دستي، گردشگري و صنعت و خدمات با اولويت ارايه آموزش حرفه هاي نوين و توليد محور اجرا مي نمايد.
شهبازي بخشدار مرکزي کيارنيز با اشاره به لزوم برگزاري دوره هاي آموزشي با هدف اشتغالزايي دربين روستاييان افزود آموزش به روستاييان و ارتقا مهارت آن تاثير بسزايي در توليد دارد ، وي در ادامه خواستار برگزاري دوره هاي آموزشي در حوزه هاي توليد قارچ ،زنبورداري،آبياري باراني و قطره اي و...شد.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها