نشست مدير کل آموزش فني و حرفه اي و رئيس پارک علم و فناوري استان با هدف توسعه کارآفريني دراستان

کد خبر: 1038 تاریخ انتشار: 1394/07/20 13:53:04
نمایش: 1122
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري، با هدف توسعه کارآفريني در استان و ارتقا همکاري هاي آموزشي و پژوهشي اين اداره کل و پارک علم و فناوري استان نشست مدير کل و مسئولين دو مجموعه برگزار گرديد.
تقي پور مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان با اشاره به اسناد بالادستي در حوزه آموزش مهارتي   ، آموزش ، پژوهش و سنجش را سياستهاي کلي سازمان دانست و افزود اين اداره کل در راستاي توسعه منابع انساني و ايجاد فضاي کسب و کار و اشتغال در استان اقدامات برنامه هاي متعددي را اجرا نموده است و در اين راستا آمادگي دارد ، با ساير سازمانها در جهت ايجاد هسويي و هم افزايي ، همکاري و تعامل دوسويه داشته باشد.
مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان از اجراي طرح هاي آموزش بازار محور ، ارتقاي شايستگي هاي حرفه اي دانشجويان و فارغ التحصيلان با رويکرد رفع نياز بازار کار به نيروي متخصص ، توانمندسازي و آموزش هاي مهارتي روستاييان، عشاير، مناطق محروم ، طرح فاطر (فرزندان ماهر ايران زمين، طلايه‌داران راه توسعه) و انفال (آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي نياز مشارکت فعال زنان) و نيازسنجي آموزش‌هاي مهارتي ، با هدف توسعه مهارت در استان خبر داد.
وي افزود افراد فاقد شغل ، شاغلان نيازمند ارتقاء مهارت، زنان خانه دار، روستاييان،عشاير، سربازان، مددجويان، اصناف، افراد تحت پوشش کميته امداد، بهزيستي ، معتادان بهبود يافته و افراد آسيب پذير اجتماع ، فعالان بخش صنعت ساختمان ، دانشجويان و فارغ التحصيلان از جمله متقاضيان آموزشهاي مهارتي مي باشند ، که برنامه ريزي آموزشي جهت مهارت آموزي و ارتقا مهارت  کليه متقاضيان در استان صورت گرفته است.
در ادامه پيرعلي رئيس پارک علم و فناوري استان ضمن تبيين برنامه هاي اين مجموعه ، توضيحاتي درخصوص پيشينه ، مخاطبين ، شرايط ورود و پذيرش ، حمايت هاي دولتي و ...ارائه نمود و با اشاره به جامعه هدف گسترده آموزشهاي مهارتي و تجربه و پتانسيل مناسب اين مجموعه در زمينه توسعه کارآفريني در استان ، تعامل دو مجموعه را نويد بخش توسعه مهارت و نوآوري در استان دانست.
وي افزود پارک علم و فناوري استان فضاي کار ، امکانات و تجهيزات ، خدمات مشاوره اي و آموزش را در اختيار متقاضيان قرار داده و با حمايت از آنان در قالب اعطاي تسهيلات و اخذ معافيتهاي مالياتي و گمرکي درراستاي نهادينه ساختن نوآوري ، توسعه فناري و تجاري سازي ايده ها در استان اقدامات لازم را بعمل مي آورد.
وي افزود اميد است با تعامل ايجاد شده بين دو دستگاه راهکارهايي موثر با هدف هدايت نخبگان ومبتکران در جهت ايجاد و راه اندازي کسب و کار و تجاري سازي پروژه ها و در نهايت توسعه فناوري و مهارت دراستان ارائه شود.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها