برگزاری کلاس آموزشی اقتصاد مقاومتی، شناخت ها و راهکارها

کد خبر: 339 تاریخ انتشار: 1392/04/22
نمایش: 1291
اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان چهارمحال و بختیاری، یک دوره کلاس آموزشی با عنوان اقتصاد مقاومتی، شناخت و راهکارها جهت کارمندان این اداره کل برگزار گردید.

در این کلاس آموزشی که بمدت سه روز در سطح استان برگزار گردید، مباحث مختلفی از جمله تعاریف اقتصادی، ضرورت اقتصادی عمل کردن، اقتصاد مقاومتی، چرا اقتصاد مقاومتی، تفاوت اقتصاد مقاومتی با ریاضت اقتصادی و ... مورد بحث، بررسی و آموزش قرار گرفت.

دکتر عباسی استاد مدعو، با اشاره به فضای حاکم اقتصادی بر جهان و اقتصاد کنونی کشور خاطرنشان ساخت، با رهنمود و نظراتی که امام خامنه ای (مد ظله العالی) در سال های پیش بر اساس نامگذاری های مختلف با عناوین خاص، فرهنگ اقتصاد مقاومتی را در مردم ایران زنده کردند و به این سبب میتوان به جرات بیان کرد که شرایط کنونی جهان توسط مقام معظم رهبری در سالیان قبل مورد رصد و ارزیابی قرار گرفته بود و به این سبب است که کشتی نظام دچار طوفان های شدید اقتصادی نگردید را دلیل بر این موضوع عنوان کردند.

ایشان در ادامه به این نکته از رهبر فرزانه انقلاب اشاره کرد که: اين كه ما عرض كرديم «اقتصاد مقاومتي» اين يك شعار نيست؛ اين يك واقعيت است. كشور دارد پيشرفت مي كند، ما افق هاي بسيار بلند و نويد بخشي را در مقابل خودمان مشاهده مي كنيم خاطر نشان ساخت، اقتصاد مقاومتی به معنی تشخیص حوزه‌های فشار و متعاقباً تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آن تاثیرها می‌باشد و در شرایط آرمانی تبدیل چنین فشارهایی به فرصت است همچنین برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید وابستگی‌ها خارجی کاهش یابد و بر تولید داخلی کشور و تلاش برای خوداتکایی تاکید گردد، طبق نظر کارشناسان حوزه اقتصادی در تعریف اقتصاد مقاومتی، ضرورت مقاومت برای رد کردن فشارها و عبور از سختی‌ها برای رسیدن به نقاط مثبت ملی نیاز است.

دکتر عباسی تحلیلگر حوزه اقتصادی، فرماندهی متمرکز، دیده بانی اقتصادی و آمارهای دقیق، سبک زندگی جهادی، اصلاح نظام آموزشی، اصلاح نظام تبلیغاتی، واکنش سریع نظام اقتصادی به حملات دشمن، تحقق اقتصاد مردمی، حمایت از فعالان اقتصادی، تحرک دستگاه دیپلماسی و گفتمان سازی را از نکات مهم و حائز اهمیت در باب اقتصاد مقاومتی برشمردند.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها